dinsdag 6 november 2012

Welkom op mijn blog



Kleine kraaltjes maken een groot juweel.
Een patroontje van Sabine Lipert




Ondertussen heb ik de smaak te pakken om armbandjes 
te weven, maar de draden aanspannen 
op dat wiebelende ding is echt een zware opgave.
Dus heb ik een eigen weefgetouw gemaakt die mijn werk veel simpeler maakt.
Een plankje (afmetingen naar keuze), twee kammen 
op bevestigen via een klein houten plankje met gleuf
en op de uiteindes twee nageltjes zetten om je draden vast te houden.
En natuurlijk zou ik Patsy niet zijn als ik mijn plankje niet zou versieren 
met een likje verf, washi plakband of andere versierseltjes.


Vandaag een workshop gehad bij "Zandstorm".
Zeker de moeite waard om even langs te gaan en om er een workshop te volgen.
Een grote collectie aan prachtige parels 
en Katty helpt je met de grootste lach je mooiste creatie te verwezenlijken.  



Op weg naar de prachtige mooie kerstdagen.
Een kerst lichtjes tapijt om op te hangen,naast je Kerstboom te leggen
 of om een kast te decoreren.
Op Kerstfreubeltjes vind je de verdere uitleg.



Mijn Oma, kleine ikke en onze brei-en haakwerkjes.

Het is nauwelijks nog voor te stellen....heel lang geleden........Oma in de rechtse grote lederen zetel, met haar grote breipriemen die gelijkmatig op en neer tikken en kleine ikke in de linkse Opa-zetel omringt door barbiepoppen, haaknaald en alle kleurtjes wol om me heen.
Oma leerde me alle beginseltjes van het breien en haken.
Honderden gehaakte oma vierkantjes waar we kussens en dekentjes mee maakte, grappige wc hoedjes, kleurrijke kapstokken, warme sokken en heel veel kleedjes voor mijn poppen.
Ik leerde het allemaal van haar. 
Vandaar mijn nieuwe projectjes van 2014........Oma's brei-en haakwerkjes, maar als eerste........ sokken breien.
Nog even een patroontje zoeken en dan aan de slag.

Je kan de werkbeschrijving in craftyknutseldinges en het kleurenzoldertje vinden.


Mijn hoofd zit steeds vol creatieve ideeën en die wil ik met jou delen. Smakelijke gerechtjes die mijn levenspad doorwandelen, creatieve dingetjes van Oma's tijd en nu, leuke tips die het leven toch wat makkelijker maken, decoratie ideetjes voor je feesttafel, regelmatig een nieuw interview van een Holsbekenaar en nog zo veel meer.

Geregeld verander ik mijn interieur naar gelang het seizoen. Soms door kleine details te wijzigen, krijg je een heel nieuwe woonkamer of keuken. Ik ben niet bang om zelf met een hamer, spijkers,verfborstel of boenwas aan de slag te gaan of in de natuur al mijn benodigdheden te gaan zoeken. Zo bekom ik uiteindelijk mijn eigen creaties met budgetvriendelijke eurootjes

Indien je vragen hebt, aarzel niet om mij een mailtje te sturen.
patsy.herinckx@telenet.be

Welkom lieve lezertjes









4 opmerkingen:

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...