donderdag 23 november 2017

Op weg naar de mooiste dagen van het jaar.
Het eerste waar we dan aan denken is onze kerstboom versieren, 
maar zeker ook aan de cadeautjes.
Omdat ik vorig jaar verschillende vragen kreeg over "cadeautjes inpakken", 
wil ik jullie graag enkele bruikbare tips geven.

Elke week tot de Kerstdagen krijgen jullie van mij
een bruikbare tip of een origineel ideetje 
om jullie cadeautjes extra mooi te maken.
Pakeenpresentje 01
Het gebruik van dubbelzijdige plakband
maakt dat je cadeautje er extra netjes uit ziet.

Pakeenpresentje 02

Zo vervelend als je je inpakpapier wil weg leggen
en het terug uit elkaar rolt.
Het dicht plakken vond ik ook geen oplossing,
want nadien zie je de sporen van je plakband.

Dus heb ik de leuke oplossing gevonden.
Je koopt de kleinste formaat van haarbandjes
en die houd je papier stevig vast op de rol.

Een bijkomende tip, die soms wel vergeten wordt,
 vergeet de prijs niet te verwijderen.


Pakeenpresentje 03
Heb jij in je kast ook een doos met overschotjes van lintjes staan? 
Daar kan je perfect een super mooie Kerstbloem mee maken om je cadeautje op te fleuren. 
Leg de stukjes voor je open en zorg dat de kleuren wat bij elkaar passen.
Knip nu 3 stukjes van 15 cm, 3 x 12 cm en 3 x 8 cm.
Knip de hoekjes er uit, door het lint dubbel te vouwen en in de richting van de zijkanten te knippen, zoals op de foto.

Neem nu eerst de 3 grootste lintjes bij elkaar, dan de middenste en dan de kleinste
en bind ze samen met een dun koortje of zoals ik met een ijzeren draadje.
Vouw nu één voor één de blaadjes open en maak ze vast op je cadeautje. 


Pakeenpresentje04
Je pakt je cadeautje in met een neutraal kleurtje.
Liefst een papier zonder tekening. Ik heb hier voor bruin gekozen.
Knip nu een breed lint op de juiste lengte, zodat je het in de breedte rond je cadeautje kan draaien en plak dit achteraan vast met dubbelzijdige kleefband.
Draai nu je een dun touw drie keer rond je lint en knoop je het achteraan vast. Trek het koord wat uit elkaar om een wat leuker effect te krijgen.
De afwerking  kan je op verschillende manieren doen. Je kan een stukje den tussen de koord steken, een mooi kaartje of zoals ik enkele letters. Dat hoeft niet de naam zijn van de persoon, maar kan gerust ook leuke woorden zijn, zoals Kerst, Happy of for you.   


pakeenpresentje 05



Weer een leuk ideetje voor je cadeautje, 
maar deze heeft toch ook een hele speciale functie.

Een cadeautje om je elektriciteitskabels van je kerstverlichting te verbergen. 
Je gebruikt een lege kartonnen doos en snij een 2 cm van de kant een insnijding van boven tot onderaan. Pak nu je cadeautje in, zoals gewoonlijk, maar hou de bovenzijde even open. Werk je papier goed als langs de insnijding. Steek nu je kabels er in en zorg dat je ze goed tot beneden trekt. Plooi nu ook boven je inpakpapier dicht en plak het met ene klein stukje plakband vast, zodat je nadien, het terug goed kan open maken. 
Nu kan je de doos versieren met een lint of andere decoratie die je hebt en ik zelf heb ik nog een mini lichtsnoertje bovenop gelegd.

   pakeenpresentje06



Een leuke dubbele strik in papier.
Knip twee vierkantjes papier die 1 cm groter zijn dan je cadeautje.
Plooi deze diagonaal in beide zijde.
Knip elke plooi, dus 4 keer tot in de helft, van je halve zijde.
Plak nu met dubbelzijdige tape vier hoeken naar het midden.
Zo bekom je een molentje.
Doe dit met het andere papier ook.
Plak deze 2 molentjes op elkaar en maak in het midden 2 insnijdingen naast elkaar.
Trek door de insnijdingen een mooi bijpassend lint, van onder naar boven.
Nu heb je onderaan een lus, die je rond je cadeautje kan doen en langs boven trek je het aan en maak je vast met een strik.
Als extraatje kan je je dubbele strik nog decoreren met plak glinstertjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...