donderdag 22 november 2018


We naderen snel, heel snel de Kerst 
en willen allemaal zo graag de perfecte Feesttafel.
Omdat ik dit jaar heb besloten om rood en goud als decoratie te gebruiken, wou ik natuurlijk ook de aangepaste loper.
En een mooie tafelloper verdiend ook een mooie afgewerkte zoom.
Ik zal je stap voor stap laten zien, dat een eigen tafellaken of loper maken, heel simpel kan zijn.
1. snij je tafelloper op maat en markeer rondom 2 cm. (voor een tafellaken neem ik 3 tot 4 cm). Strijk daarna de zoom goed plat.
Vouw de hoeken naar elkaar en zet ze vast met een speld.
Leg nu je meetlat recht op de geplooide kant
(zoals op foto) en teken met een krijtje de lijn naar beneden. Met rijgdraad naai je nu op de lijn de stof bij elkaar. Stik de hoek met je naaimachine goed vast. Zorg dat het begin en einde goed vast zitten.

   
Draai je hoek om en druk met de schaar voorzichtig het puntje er uit.
Doe dit met de vier hoeken en strijk je tafelloper goed plat.
Stik nu de zoom op één cm rondom.
Zo zie je, iedereen kan snel en makkelijk een mooie tafelloper maken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...