maandag 14 januari 2019

Ik wens mijn lezertjes een prachtig nieuw jaar
met heel veel geluk en overschotjes van creatieve ideetjes.


Zijn jullie allemaal het nieuwe jaar goed ingestapt 
en hebben jullie net als ik enkele goede voornemens genomen? 
Dit jaar wil ik mijn overschotjes van wol, stof en blikken doosjes verwerken 
tot een nieuw resultaat. Zo wil ik tegen de zomermaanden starten met blikken figuurtjes.
Ik heb heel veel springveren, blikken doosjes, oude metertjes enz... verzameld
en in mijn hoofd zullen het leuke ventjes  en diertjes worden. 
Maar eerst heb ik voor jullie al een ideetje uitgewerkt van drie bollen overschotjes wol.
Een sjaal is in en iedereen kan hem gebruiken.
De steek die ik gebruikt heb is de honingraat, soms ook diamantsteek genoemd.
De uitleg kan je via deze youtube site vinden
De achterzijde van je werk wordt de zijde waar je de honinggraat te zien krijgt.
Je gebruikt een veelvoud van 56 plus 5 steken om te starten. Sommige mensen hebben graag een brede sjaal, sommige een smalle. Ik heb 60 + 5 steken gebruikt.
Veel plezier met deze leuke steek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...