vrijdag 8 maart 2019



In mijn hobbyStübe is de babyboom flink aanwezig
en daarom kreeg ik leuke inspiratie om wat babyhaakseltjes te starten.

Voor dit dekentje heb ik de wafelsteek gebruikt.
Een hele leuke en makkelijke steek om te haken.
De uitleg kan je via dit youtube filmpje hier vinden.
Mijn dekentje is 1.00 m op 0.80 m. Ik heb 5 bollen wol gebruikt voor een haaknaald 6.5.
Momenteel ben ik het zelfde dekentje aan het haken, maar dan met heel dun garen en ik laat je zeker weten hoeveel bollen ik hiervoor nodig had.
Als je haakwerk groot genoeg is, dan haak je nog 2 rijen vaste rond het ganse werk.
Nu kan je een aangepast stofje er achteraan tegen naaien.
Leg je werk op de tafel en druk het goed in een vierkant. wrijf van het midden naar buiten.
Snij je stof met een zoomlengte van 3 cm en leg dit op je haakwerk. Plooi nu de randen om en zet ze vast met kopspelden. Plooi de hoeken heel mooi naar binnen. Nu kan je de rand bijna onzichtbaar mooi vast naaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...