zaterdag 27 maart 2021

Een oud bureautje, met een verhaal

 


Hallo lieve lezertjes, 
het is weer een tijdje geleden, houden jullie het nog een beetje vol, met de Corona regels? Ik ben vandaag super enthousiast om jullie mijn nieuw projectje voor te stellen. 
Geheel onverwachts kreeg ik van mijn buurtje een oude bureau, dat van haar grootouders was geweest. Het had enkele lagen witte verf en hier en daar zat er wat aan los. Mijn man schuurde het helemaal op en kwam me halen, met de woorden: “Moet je nu eens komen kijken, hoe het blad van jou bureautjes er uit ziet?” Ik begreep zijn enthousiasme dadelijk, toen ik het zag. Het tafelblad was ambachtelijk gemaakt met prachtige kleine rhombus driehoekjes en op de hoeken en in het midden, donker kleurige figuren. 



Ik wist natuurlijk dat ik de bovenkant niet meer zou schilderen. Veel te mooi om dat te bedekken met een dikke laag verf. Al de rest heb ik wel geschilderd en de binnenzijde van de schuiven, heb ik bekleed met oud behangpapier. Omdat er maar twee houten  handgrepen bij waren en drie schuiven, proberen we er nu eentje bij te maken. 
Hier onder zie je hoe het bureautje er vroeger uit zag. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...