maandag 27 november 2023

Kerst DIY

Vind je soms ook niet de juiste kleur voor je kerstbollen?

 Dan is hier een leuke oplossing. 

Voor deze DIY zocht ik transparante kerstballen. Na lang zoeken, heb ik deze halve bollen gevonden, die het zeker ook goed zouden doen en vooral goedkoper waren dan de echte bollen.  Je kan ze in verschillende afmetingen vinden. 

Ik vond ze bij https://www.lucascreativ.be/nl/winkels/leuven_6



Acrylverf van Amsterdam, klei en siliconen vormen, zal je nodig hebben voor dit werkje. 

Ik heb de kerstballen aan elkaar vast geplakt en een witte laag primer gegeven. 

 
Daarna heb ik in mijn siliconen vorm een hertje en een mandala (bovenaan) in klei gemaakt en laten drogen op de bol. Omdat de klei de juiste vorm zou aannemen van de bol. 
Nadien kan je deze vastplakken en heb ik alles met een sponsje groen geverfd. 
Tip: let op dat je gaatje bovenaan vrij blijft, zodat je nadien het haakje of de draad erdoor krijgt. 
Tip: ik heb de bol op een glaasje gezet, zodat het makkelijker werken is. 
Als de groene verf droog is, kan je eventueel bijkleuren of een extra verflaag geven zoals ik deed met koper kleur, dat doet door te deppen met een klein sponsje. 
Aan de randen, laat ik het groen nog een beetje doorkomen,
 zodat het een verweerde look krijgt. 
Ik ben alvast blij met het resultaat en ga alvast door met nog enkele bollen. 
Veel plezier met deze DIY. Ik kijk alvast uit naar jullie eigen gemaakte kerstdecoratie 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...